l

شاید به گوشتان زیاد نام دستگاه پرینت سه بعدی را شنیده باشید که عملکردی مشابه پرینتر جوهر افشان دارد. ابتدا باید هدف خود را از پرینت کردن آن عنصر مشخص کنید و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید. (اکثر آن ها دارای طرح های از پیش برنامه ریزی شده می باشند.) پس از انتخاب طرح مورد نظر خود می توانید اقدام به پرینت نمائید.

دلیل پر رونق شدن و گسترش یافتن صنعت پرینت سه بعدی این روزها، انعطاف پذیری و سودمندی و کارایی بودن آن در همه ی عرصه ها می باشد. بیشتر شرکت ها و سازمان ها برای سودمندی از مزایای این تکنولوژی جدید، محصولات سفارشی خود را که دارای کاربردهای زیادی است با استفاده از پرینت سه بعدی تولید می کنند.

در این مطلب قصد داریم یک وسیله ی کاربردی و نوعی دیگر از پرینت سه بعدی را معرفی کنیم که شاید خیلی ها با آن آشنایی چندانی نداشته باشند. قلم سه بعدی یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد پرینتر سه بعدی می باشد که قیمتی برابر با یک سیستم کامپیوتری دارد اما دارای اندازه و سایز بسیار کوچک می باشد.برای اولین بار این وسیله ی کاربردی و مهم توسط ۳Doodler و همکاریش با شرکت kikstarter campaign پا به عرصه ی چاپ سه بعدی گذاشت.

شاید این فکر به ذهنتان برسد که طراحان این قلم پرینت سه بعدی با تولید این محصول درآمد زیادی از آن کسب کرده اند. بله; همین طور می باشد و این قلم سه بعدی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از این قلم های سه بعدی که نوعی پرینت سه بعدی کوچک می باشند می توان برای نقاشی های ساده استفاده کرد، به عنوان مثال برای ساختن یک مکعب ساده می توان از این قلم استفاده کرد.علاوه برای انجام کارهای ساده می توانید، طرح های پیچیده خودتان را هم با این قلم های سه بعدی می توانید ایجاد کنید.

پرینت سه بعدی

SHIGO شرکت طراحی لباس می باشد که برای تولیدات لباس خود خلاقیتی به خرج داد و با استفاده از این ابزار کاربردی لباس های زیبای سه بعدی را نیز تولید کرد.

آن ها برای انجام این کار خارق العاده، ابتدا یک طرح اولیه و واقعی از پارچه ی لباسی ایجاد کردند. آنگاه هنرمندان و طراحان با استفاده از این وسیله ی پیشرفته یک قالب از لباس را به صورت دو بعدی ایجاد کردند.

این قلم سه بعدی که مانند یک پرینت سه بعدی عمل می کند، ظاهری شبیه به چسب تفنگی دارد، این وسیله با استفاده از یک کارتریج پلاستیکی پر می شود که پس از ذوب شدن به صورت مایع در می آید و شما می توانید آن را به فرم و شکلی که مایلید در بیاورید. این قلم از یک مهار کننده ی دستی استفاده می کند به دلیل آن که از یهویی ریخته شدن مایع مذاب جلوگیری کند و کاربر بتواند آن را با دست خود کنترل کند. به همین دلیل این این شرکت طراحی لباس توانست با کمک طراحان و هنرمندان، لباس سه بعدی را به صورت دقیق چاپ کند.

اهمیت قلم سه بعدی

دلیل حائز اهمیت بودن این محصول گرایش و جذب مردم به آن می باشد. در آینده ممکن است نسل دستگاه های پرینت سه بعدی پیشرفته تر شود و هرکسی برای خود قلم سه بعدی داشته باشد. امکان دارد ما هم تصمیم بگیریم پوشاک خود را با استفاده از این ابزار کاربردی طراحی کنیم.

این کار SHIGO تعیین کننده ی این است که امکان از بین رفتن مد فعلی وجود دارد و هرروز مدهای تازه ای  به وجود می آید که براساس علایق شخصی به وجود می آید. با این حال شما می توانید به راحتی لباس هایی که خودتان می پوشید را خودتان طراحی کنید، شاید این لباس طراحی شده کامل نباشد اما جذابیت خاصی دارد و منحصر به فرد می باشد.

حتی اگر بخواهیم تصاویر بزرگی را طراحی کنیم پرینت سه بعدی و قلم سه بعدی این امکان را می دهد تا بتوانیم اجسامی با کیفیت بالا و کاربردی  ایجاد کنیم.

چیزی که امروزه باید به آن توجه کنیم کاربرد پرینت سه بعدی در تولید وسایل با مقیاس بزرگ تر است تا روز به روز تاثیر آن در عرصه ی چاپ بیشتر گردد.

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *